לקראת הריסה: מופה ביתו של המחבל מהפיגוע בקדומים

קובי פינקלר No Comments on לקראת הריסה: מופה ביתו של המחבל מהפיגוע בקדומים

כוחות הביטחון מיפו הלילה את ביתו של המחבל שרצח את החייל שילה יוסף אמיר הי"ד, סמוך לקדומים. הבוקר יובא אמיר למנוחות

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לוחמי צה"ל ומג"ב מיפו הלילה (בין חמישי לשישי) בכפר קיביא שבחטיבת אפרים את ביתו של המחבל שביצע את פיגוע הירי אמש (חמישי) סמוך ליישוב קדומים בו נהרג לוחם צה"ל, סמל-ראשון שילה יוסף אמיר ז"ל.

במהלך הפעילות בוצעו ירי זיקוקים ויידוי אבנים לעבר הכוח אשר הגיב בירי רוגר, זוהו פגיעות. לוחם צה"ל נפצע באורח קל כתוצאה מיידוי האבנים ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה.

הבוקר (שישי) יובא למנוחות סמל-ראשון שילה יוסף אמיר הי"ד, שנרצח אתמול אחר הצהריים בפיגוע הירי בסמוך לקדומים. אמיר בן 22 מהיישוב מירב, לוחם בסיירת גבעתי. הלווייתו תיערך ב-10:00 בבוקר בהר הרצל בירושלים.

הרמטכ״ל קיים אתמול בערב הערכת מצב ותחקיר ראשוני ביישוב קדומים בעקבות הפיגוע.

video
play-sharp-fill

באופן חריג הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס נטלה אחריות על הפיגוע. המחבל שביצע את פיגוע הירי בסמוך לקדומים הוא אחמד יאסין גידאן, איש חמאס בן 19, תושב העיירה הפלסטינית קיביה הסמוכה למודיעין עילית.

בהצהרה רשמית של הארגון, נמסר כי הפיגוע היה "בתגובה למבצע בית וגן במחנה הפליטים ג'נין". בפנייה לשר סמוטריץ תושב קדומים נכתב: "עז אדין אל קאסם כמעט דפקו בדלת שלך".

השר סמוטריץ התייחס לאיומי חמאס נגדו ואמר: "הם חושבים שבתרבות הרצח שלהם ינתקו אותנו מנחלת אבותינו. מטרתו של הטרור הערבי להפחיד ולהחליש את מדינת ישראל, הם ימשיכו לנסות לפגע ואנחנו נמשיך להצמיח ולהכות שורש. נבנה עוד ועוד בקדומים, בעלי בתל אביב ובהתיישבות הצעירה". כך סמוטריץ.

שר הביטחון יואב גלנט שוחח הלילה עם מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין. השניים דנו בפעילות כוחות צה"ל להשמדת תשתיות הטרור בג׳נין.

השר גלנט פרט בפני עמיתו האמריקני את חשיבות הפעולה בג׳נין למניעת פיגועים נגד אזרחי ישראל וכוחות הביטחון, והדגיש את העובדה כי לוחמי צה"ל פעלו באופן ממוקד להשמדת תשתיות טרור: דירות מסתור, חמ"לים ומעבדות מטענים.

כמו כן, ציין השר גלנט כי כוחות צה"ל עשו הכל על מנת להימנע מפגיעה באזרחים בלתי מעורבים ואף אפשרו לתושבי ג׳נין בעלי היתר להמשיך את עבודתם בישראל גם בימי הפעילות.

שר הביטחון הודה למזכיר ההגנה ולממשל על הגיבוי הפומבי והתמיכה הבלתי מסויגת שהעניקו לפעילות הכוחות.

בתוך כך, מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש התייחס למבצע הצבאי בג'נין והגדיר אותו בתור "האלימות הקשה ביותר בגדה המערבית מזה שנים רבות".

בתגובה שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן תקף בחריפות את דבריו ואמר: "לצערי דבריו של המזכ״ל משקפים תמונה מעוותת ושקרית של האירועים בשטח, ללא בחינה של העובדות וללא בירור מעמיק עם גורם ישראלי מוסמך. אני קורא למזכ״ל לחזור בו מדבריו ולגנות את הטרור הפלסטיני וההסתה הפלסטינית, במקום את ישראל הדמוקרטית המתגוננת בפני איומי טרור", אמר ארדן והוסיף: "דברי המזכ״ל לא ישפיעו על נחישותנו להמשיך להגן על אזרחי ישראל ולרדוף אחרי המחבלים בכל מקום בו הם נמצאים".

video
play-sharp-fill


0 תגובות